Zelfstandig Trainen


Als Allegra lid kun je in aanmerking komen voor zelfstandig trainen. Hiervoor moet je wel genoeg ervaring hebben, met het oog op je eigen veiligheid tijdens training. Als je het benodigde niveau hebt bereikt kun je dit aangeven bij onze docent of bij het bestuur. Wij zorgen voor een formulier en een moment waarop onze docent kan beoordelen of je de benodigde niveau inderdaad beheerst.

Binnen Allegra kun je beter worden door middel van de Bongerd lessen, het Allegra uur of Mentor Training. Mentor training is speciaal gericht op de tricks die beoordeeld worden voor zelfstandig trainen.

Het voordeel van zelfstandig trainen is dat je niet bent gebonden aan de standaard trainingsuren of de trainster. Dit is fijn als je meer uur wilt trainen om beter te worden; als de trainster ziek is; als je een optreden of wedstrijd hebt; als je niet in de Bongerd training kan komen… Kortom, meer trainen!

Je mag zelfstandig trainen als:

  • Je akkoord gaat met de trainingsvoorwaarde op het formulier
  • Je met ten minste 3 leden traint die allemaal zelfstandig mogen trainen
  • Je de onderstaande moves (level 1) goed beheerst (ter beoordeling van trainster!)

Omdat gevorderde leden vaker willen trainen en we deze leden de gelegenheid willen geven, zijn er niveaus ingevoerd. Als je een niveau omhoog gaat,  van level 1 naar level 2, is het toegestaan om maar met twee mensen te trainen in plaats van met minimaal drie. Het omhoog gaan in niveau moet wel eerst door de trainster worden goedgekeurd en aan het bestuur worden doorgegeven.

Als je wilt trainen, zoek dan eerst op in het rooster van de Bongerd wanneer de paaldans zaal vrij is, post je die tijd op facebook en vraag wie er mee kan! Als je gaat trainen, laat dit dan weten bij de receptie van de Bongerd, zij controleren je lidmaatschap.

Het vrijwaringsformulier moet je printen en zorgvuldig invullen. Schrijf je naam op in de gevraagde velden en onderteken het formulier. Neem het formulier vervolgens mee naar de les en laat Sabrina het ook tekenen. Als je een level omhoog gaat, neem dan het formulier mee met de moves van Level 2, laat Sabrina het tekenen en lever het in bij het bestuur.

Level 1 Independent training

Moves:
Zitten in de paal
Klimmen

Draaien:
Pole step
Fireman
Knee Turn
Back Hook Spin
Windmill (Fan Kick)
Stoeltje
Basic Kate

Invert:
Invert Straddle (Helicopter)
Basic Invert – No Hands
Leg Hang (inside en outside)

Het document met de moves van level 1 en 2 staan in het linkje hieronder.

Handige Documenten:

Moves sheet Level 1-2

Vrijwarings Formulier

Sportshall 3 available Period 4